Terminsavslutning 3/6 2019

22 maj, 2019 av maxsahlstrom

Måndagen den 3/6 kl 18:00 – ca 19:30 är det gemensam terminsavslutning för hela Järnbrotts scoutkår. Föräldrar och syskon är också välkomna!

Vi kommer att hålla till utanför scoutstugan med olika aktiviteter, bl.a tipspromenad, grilla pinnbröd, lotteri, försäljning av kårtröjor mm och en utställning med lite av det avdelningarna gjort under terminen. Vi avslutar med att dela ut kårhalsdukar till alla nya medlemmar och de märken scouterna eventuellt tagit under terminen.

Samtidigt som vi har terminsavslutning hålls ett föräldramöte inne i scoutstugan för er föräldrar till scouter som ska åka på årets sommarläger. Mötet börjar 18:00 och håller på ca 45 min.

Spårare kommer att delas in i smågrupper som går tillsammans med minst en vuxen runt på aktiviteterna. Vi hoppas att några av er spårarföräldrar vars barn inte ska på sommarlägret kan hjälpa till med detta, så att vi ledare kan bemanna fler aktiviteter.