Tricampläger i Holland 29/7-8/8 2023

6 juli, 2023 av maria
TriCamp är en lägertradition som startade 1973. Var tredje år åker några kårer från Holland, England och Sverige till varandra och hälsar på. 2018 var scouter från England och Holland på läger hos oss, sedan blev det några års uppehåll på grund av Covid-19.
Men nu till sommaren är det äntligen dags för oss att åka till Holland för att delta på TriCamp! Under dessa läger får scouterna chans att uppleva lägerliv tillsammans med jämngamla scouter från andra länder, knyta kontakter och lära känna andra men även få turista lite i landet vi besöker!
Från Sverige kommer kårerna Redbergslid, Partille, Tynnered och Järnbrott att åka gemensamt till Holland.
Nedan hittar ni alla fyra lägerbrev, samt en packlista med allt tänkbar information kan behöva.
Har ni frågor eller funderingar så skicka ett mail till jarnbrott@gmail.com.
Lägerbrev 1
Lägerbrev 2