Årsmöte tisdag 8e oktober 2024

17 september, 2024 av maria

Tisdagen den 8/10 kl 18:00 är det dags för Järnbrotts scoutkårs årsmöte. Mötet hålls i scoutstugan. Välkommen!

Motioner ska vara inlämnade till kårstyrelsen senast en vecka före mötet, alltså tisdagen den den 1/10. Det går bra att lämna motioner i den grå brevlådan inne i ledarrummet eller skicka dem till kåren via e-post: jarnbrott@gmail.com

Alla medlemmar i scoutkåren har rätt att delta och rösta på årsmötet. Oavsett ålder är det medlemmen personligen som har rösträtt på mötet, man kan inte som förälder gå på mötet istället för sitt barn och rösta åt barnet. Däremot är föräldrar välkomna att närvara under mötet.

Dagordning bifogas.

Valberedningen har ett färdigt förslag, men om du vill nominera dig själv eller någon annan till en styrelsepost är du fortfarande välkommen att kontakta valberedningen via kårmailen.

Dagordning årsmöte 2024