Medlemskap

Medlemsavgift

Just nu (2024) är medlemsavgiften i vår kår 315 kronor per termin. Avgiften är densamma för både scouter och ledare. Avgiften för en familjescout är 155 kr per termin. I avgiften ingår den mesta av verksamheten vi genomför. Vid speciella arrangemang som till exempel läger tillkommer vanligtvis en extra avgift. Avgiften för läger kan variera men brukar vara runt 500 kr för en helg och 2000 kr för en vecka.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Försäkring

Genom ditt medlemskap är du alltid försäkrad under scoutverksamhet. Mer om försäkringen kan du läsa här.

Scoutnet

Scoutnet är Scouternas medlemsregister och verksamhetsstöd. I Scoutnet samla vi information om våra medlemmar, kårer, distrikt etc.

Du som medlem kan själv logga in i Scoutnet och uppdatera dina uppgifter. Klicka på länken ”Beställ lösenord”, därefter anger du ditt medlemsnummer (detta hittar du på din faktura) eller din mejladress. Följ sedan de instruktioner som ges. Om du inte har någon mejladress registrerad så kontaktar du oss på mejl jarnbrott@gmail.com så lägger vi till mejladressen.

Surfa gärna in på www.scoutnet.se och kolla!

Läs ner om Scoutnet här.

På denna sida har du läsa mer om hur du blir medlem hos oss: Bli scout

Avsluta ditt medlemskap

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast genom att skicka ett meddelande till jarnbrott@gmail.com.

Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Dessutom kan vi snabbare erbjuda en plats till de som väntar när vi har kö.