Scouterna-2022-3-Foto-Eva-Edsjo_LAGUPPLOST

Kom med som ledare

Vill du ha världens roligaste uppdrag?

Att vara scoutledare handlar främst om att göra aktiviteter med scouterna i din grupp. Att ge unga möjlighet att utvecklas och växa är viktigare än att genomföra en aktivitet korrekt. Du behöver inga förkunskaper. Vi lär dig!

I Scouterna finns det många ideellt arbetande ledare som varje vecka stöttar barnen i deras utveckling genom att använda sig av scoutprogrammet och scoutmetoden. Det finns även de som arbetar i styrelser eller har andra uppdrag som till exempel att uppdatera hemsidan eller hålla ordning i materialförråd eller stugan.

Är du intresserad av att vara med som vuxen i kåren? Hör av dig till oss och berätta vad just du vill göra.

Tveka inte på att skicka iväg ett mail till jarnbrott@gbgscout.se om du är intresserad!