Utmanare 15–18 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Som utmanare är du mellan 15-18 år och i Scouterna ställs du inför större uppgifter i ett allt tydligare internationellt sammanhang. I utmanarscouterna får alla ta stort ansvar samtidigt som det är okej att bara få vara. Du får möjlighet att prova på avancerat friluftsliv och att engagera dig djupt i samhällsfrågor.

Utmanarscouternas ledord: Engagemang, Reflektera, Nätverk, Internationellt, Gemenskap

Utmanarna bildar lag som arbetar tillsammans.

Träffar

Kåren har två utmanarlag. Det äldre utmanarlaget L.Ö.K träffas på måndagar.

Information till L.Ö.K:

Det nystartade utmanarlaget  Adipem anser med scouter födda 2008/2009 träffas på onsdagar kl 18-20.

Information till onsdagsgruppen Adipem anser:

Anmäl dig via formuläret på hemsidan om du är intresserad av att börja på utmanaravdelningen.
Formuläret når du via ”Länk till intresseanmälan” som finns på sidan ”Bli scout”.